Wat kan ik doen tegen extreme droge lippen?

Wat kan je daar tegen doen als balsum niet werkt

Toegevoegd na 1 uur:
BTW: ik heb eigenlijk nooit laat van droge

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Na het tanden poetsen ook je lippen (zachtjes) poetsen met je tandenborstel. En daarna vaseline opdoen. En ook altijd als je naar buiten gaat: vaseline smeren!
Niet de roze of de groene, gewoon de normale blauwe! Werkt super en bij mij is het niet verslavend hoor, gebruik het al heel lang en heb altijd heerlijk zachte lippen zonder losse velletjes of wat dan ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

echinacin stick werkt goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaseline, en vaak smeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me niet goed voorstellen dat lippenbalsum niet werkt, tenzij je het zo vaak hebt gebruikt dat het effect is verdwenen. Maargoed, veel water drinken is ook goed, dat kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rosebud salve gebruiken, werkt herstellend en bevat geen water, wat je lippen extra uitdroogt (zoals de meeste sticks)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderbouw de - asjeblieft, het is namelijk wel zo.
Ik heb voor een tijdje terug gelezen dat Lippenbalsem juist "verslavend"werkt. En dus: hoe vaker je smeert, hoe meer je lippen wennen aan balsem!
Dus als het iets "chronisch" is, zou ik even niets smeren...en de natuur zn werk laten doen. (dus dan ook niet steeds met je tong de boel nat houden ;-)
Heb je gewoon incidenteel droge lippen, dan kan even smeren geen kwaad. Naast de bekende balsems, kun je dan ook cacaoboter smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even naar de drogist voor Blistex, dat werkt bij gesprongen lippen bijvoorbeeld goed.
Mocht je standaard elke dag je lippen smeren: stop daarmee, dan drogen je lippen juist uit. Gebruik het alleen als het nodig is, bijvoorbeeld bij koud weer of als je in flinke wind loopt/fietst. (Ook dan: liever een sjaal voor je mond dan smeren, maar dan is smeren soms wel nodig.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
+ = ook mijn antwoord (t/m de laatste letter)
misschien heb je last van exeem of uitslag o.i.d., en niet alleen maar van droge lippen? ik zou de huisarts er even naar laten kijken, maar misschien heb je dat al gedaan. ikzelf vind dat het allerbeste voor droge lippen (en droge huid) de Cocoa Butter producten van Palmers zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Palmers vet erg goed.