Hoe snel of traag verteerd men vis?

Weet iemand hoe snel of traag vis (voornamelijk makreelfilet) verteerd als men deze eet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Makreel is een vette vis, vet en eiwitten worden traag verteerd zeker in combinatie. Simpele koolhydraten het snelst. Vet duurt het langst. Gebruik je een combinatie zoals makreel ( is vet en eiwitten ) dan duurt het nog langer dan alleen vet

Toegevoegd na 44 seconden:
Makreel = vet en eiwit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik een volledige nacht een aminozuren afgifte wil hebben dan is vis (makreel) om 's avonds voor het slapengaan (voor een sporter) ideaal dan? Ik hoop het althans want ik zoek al lang iets dat traag verteerd... Heb je enig idee hoe lang het duurt (tenminste ongeveer) eer vet en eiwitten (in combinatie) verteren in het mensenlichaam?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt! essentiële Vetten met eiwitten vertraagd de opname. ik weet niet hoelang de afgifte duurt. maar ik zou mij daar niet zo zorgen overmaken, want de groei hormonen zijn actief tussen 22:00 uur en 02:00 uur volgens de biologische klok

Andere antwoorden (1)

"Het duurt gemiddeld 3 uur voordat het voedsel de maag verlaat, en het duurt tussen de 24 en 48 uur voordat de restanten uiteindelijk het lichaam verlaten.

Spijsvertering vindt voornamelijk plaats in de maag en in de dunne darm, de dikke darm heeft als belangrijkste taak om water uit de ontlasting te halen en zouten te regenereren."

dit is al eens eerder gevraagd zie de bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alle voedsel duurt even lang! Vetten verteren bijvoorbeeld trager :/ Daarom is mijn vraag hoe snel/traag vis verteerd...